piatok 12. novembra 2010

Poradňa

Takže ako viete nemohla som prispievať lebo som nemala čas ale už ho mám takže poďme na to!
Dnes sem nedám problém lebo som zistila že chcete niečo vedieť o menštruácii.
Dostala som asi 5 e-mailov a v každom bolo napísané: "Čo je to menštruácia?"
Preto Vám dávam jasnú odpoveď o menštruácii:
Každé dievča má maternicu, vajíčkovody a vaječníky. Každé dievča ich má od narodenia, ale stále sa musia vyvíjať. Keď sa dostatočne vyvinú, príde menštruácia a odvtedy je možné mať deti. Čo sa však vtedy vlastne deje?
Keď ti dozrejú vajíčka vo vaječníkoch, jedno z nich sa ho rozhodne opustiť. Výde a vojde do vajíčkovodov, ktorými putuje do maternice. Cestou vo vajíčkovode by sa však vajíčko mohlo oplodniť spermiou. Preto sa maternica dôkladne pripravuje na to, že vajíčko by mohlo byť oplodnené. Začne si robiť istú výstelku, ktorá je z krvi - je plná živín. Ak by vajíčko bolo oplodnené, prichytí sa na túto výstelku, ktorá ho najbližších 9 mesiacov živí. Vtedy ide o tehotenstvo. Lenže vo väčšine prípadov vajíčko oplodnené nieje. Vtedy vajíčko príde do maternice a keďže nieje oplodnené, netreba ho živiť, vajíčko sa rozpadne a krvavá výstelka je tým pádom zbytočná. Preto sa začne pomaly odlupovať a počas niekoľkých dní vyteká z tela ženy v podobe menštruácie. Toto sa opakuje každý mesiac.
http://www.style.com/blogs/stylefile/photos/uncategorized/2008/01/10/kira2.jpg
Bolo by dobré keby si si menštruáciu zapisovala. Ak pôjdeš k doktorke alebo gynekologičke bude ti vedieť lepšie pomôcť.

Nabudúce:Čo si vybrať?Vložka či tampón?




S láskou Vaša CooLNeLkA1103:)

1 komentár:

k. povedal(a)...

zaumavé:D